martes, 29 de mayo de 2007

POSESIVOS

ADJETIVOS POSESIVOS (POSSESSIVE ADJECTIVES)

To show ownership, use a possessive adjective before a noun

(Masculine singular / Feminine singular / Masculine Plural / Feminine Plural)

Mi libro / mi carpeta / mis libros/ mis carpetas (My)
Tu libro / tu carpeta / tus libros/ tus carpetas (Your singular informal)
Su libro / su carpeta / sus libros/ sus carpetas (Your formal/ His/her)
Nuestro libro / nuestra carpeta / nuestros libros/ nuestras carpetas (Our)
Vuestro libro / vuestra carpeta / vuestros libros/ vuestras carpetas (Your pl. inf.)
Su libro / su carpeta / sus libros/ sus carpetas (Their)


PRONOMBRES POSESIVOS (POSSESSIVE PRONOUNS)

When you take out the noun you use a possessive pronoun. Possessive pronouns agree with the nouns they refer to.

(Masculine singular / Feminine singular / Masculine Plural / Feminine Plural)

Yo el mío / la mía / los os / las mías (Mine)
el tuyo / la tuya / los tuyos/ las tuyas (Yours informal)
Ud./Él/Ella el suyo / la suya / los suyos / las suyas (Your formal/ his/ hers)
Nosotros el nuestro / la nuestra / los nuestros / las nuestras (Ours)
Vosotros el vuestro / la vuestra / los vuestros / las vuestras (Yours)
Uds./Ellos(as) el suyo / la suya / los suyos / las suyas (Theirs)

Ejemplo: Aquí está mi carpeta y allí está la tuya (Here is my folder and there is yours).

After the verb ser the definite article (el, la los, las) is often omitted.

¿Es tuya esta libreta? No, no es mía (Is this your notebook? No, it’s not mine.)

No hay comentarios: